Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Oj, vad tiden går fort.

Av Lotta - 11 oktober 2010 09:23

Redan måndag igen. Kan inte fatta att dagarna springer iväg. Jag som inte har något att göra   


Det har varit en hel del hundträning och det har gått bra. Börjar bli snyggt i ff så nu är det possition, possition som gäller. Hoppet ser bra ut så nu är det "bara" apportering och framförgåendet kvar   Men där är det bara sätta ihop på apporten och sen framförgåendet, tja, den dagen den sorgen   Sen är vi klara för appellen till våren   


Spårade i lördags. Två näringsspår. Ett rakt och ett med en del vinklar. Jag var inte i bästa stöt, men han var duktig och gjorde det man förväntade sig. På em när jag mådde bättre la jag ett appelspår på stubb hemma till honom och gud så bra det gick. Det är stor skillnad på hur det går när man är i olika sinnesstämningar. Änzo är väldigt uppmärksam på detta. När jag var nere i lördags låg han och vaktade vid dörren på natten   Eftersom jag inte var i stöt så fick han hjälpa till. Vilket team vi är. Mammas älskling!


Hobbe fick också ett spår, ett på torr, jordig åker. Den godingen kan spåra! Vilket spår han gör. Klockrent på den skitmarken. Gamlingarna kan visa hur en slipsten ska dras   


Annars flyter det mesta på. MH på lördag, huga ligen   Nädå, det kommer gå bra. Har en cool kille i andra änden så det är bara jag som ska focusera   


Ha en härlig måndag!

  

 
 
Nina

Nina

11 oktober 2010 10:58

Vi ska ha MH-terapi på onsdag - stanna, släpp kopplet och titta INTE på hunden :). Håll halsbandet underifrån - titta på figuranten INTE på hunden :). Det blir kanon ska du se! Ert ff börjar se riktigt riktigt bra ut och det där med framförgående och apportering ... betyg har ni ju!!?? Eller ;)? //Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
Susanne

Susanne

11 oktober 2010 11:08

Klart de känner av hur vi mår.
MH-terapi låter ju hur spännande som helst,hehe.
Klart det kommer att gå hur bra som helst. Ska bli kul att se brorsorna bland kaniner och spöken.
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

11 oktober 2010 15:20

ni kommer att vara klara oxå med apporteringen o framförgåendet snart :) o helt klart tills det är dax. Den utlovade terapin på onsdag kommer att rusta dig inför lördagens MH, så att du har rätt fokusering ;)

synes imorgon

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Cina/Dessan/Toza

Cina/Dessan/Toza

11 oktober 2010 18:19

Jag var skitnervös för Tozas MH, var som jag hade duschat innan vi bara kom fram till gruppen o testen.......
Tur att inte Toza påverkades i det läget, annars är hon som brorsan, matte deppad då tar jag över o vaktar dig så inget ont händer.
De är så kloka våra syskon.
/kramizar från oss i Karlskrona

http://www.carinal.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 24 april 2012 21:35

Vissa dagar är bara bättre än andra. Börjar de med en härlig runda med hundarna och påfyllning av energi så blir det bra dagar. Vi har massor av gulliga ( läs hemska!!! ) kaniner som har vårkänslor och som inte fattar att de ska skutta bort från oss ...

Av Lotta - 23 april 2012 19:57

 Jösses va det var länge sedan man var här då....     Usch ha vilken dag det varit på jobb. Fattar fortfarande inte vad chefens fru har emot mig.... Känns lite som vuxenmobbing och jag vet jag är så olik henne som en person kan va men hon behöv...

Av Lotta - 18 april 2011 20:23

Min värld rasade när jag fick beskedet på Änzos röntgen för ca 6,5 månad sedan. Han fick B och C. (Fortsätt läsa innan ni suckar och idiot förklarar mig   ) Eftersom Hobbe har artros och spondylos och jag har rehabbat honom i 3 år kändes det där och ...

Av Lotta - 16 januari 2011 19:46

I lördags var vi och tränade i ridhuset och jag fick massa goa/bra tips av Susanne, Vicky och B-Nina  Tänk så mycket konstigt man fått för sig under vintervilan     På kvällen var vi hembjudna på god mat och härligt umgänge i Svedala.  Jätte trev...

Av Lotta - 7 januari 2011 20:31

Ja, så blev det. Var så lyclig att äntligen få träna och så blev det utlovade snöovädret verkligt och pajjade detta  Tja, vad ska man säga.... Jag älskar verkligen snö och vill gärna ha det både mycket och länge men att inte kunna träna och ha en hun...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards