Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Omröntgen för Änzo.

Av Lotta - 18 april 2011 20:23

Min värld rasade när jag fick beskedet på Änzos röntgen för ca 6,5 månad sedan. Han fick B och C. (Fortsätt läsa innan ni suckar och idiot förklarar mig   ) Eftersom Hobbe har artros och spondylos och jag har rehabbat honom i 3 år kändes det där och då som om mattan drogs unan mina fötter. Psykiskt blev jag helt knäckt. I detta läge bestämde jag mig för att beställa ny tid hos Kerstin på Prima Liv och få ett andra utlåtande.


På 6 månader hinner man tänka mycket. Jag kom fram till att ett C inte är hela världen och att det inte är någon fara med det hela   


Men har man nu dagit igång det hela och de ringer och har en tid så är det ju inte helt fel att röntga igen för att lugna matte. Man får ju bara skicka in igen efter 6 månader därför väntan på 6 månader.

Åkte iväg och det var hur lätt som helst att hitta. Tack för vägbeskrivningen Susanne   

In med Änzo och han fann sig väl tillrätta. Gillade all personal och var allmänt avslappnad.    Fast när han fått sprutan och skulle sova, då var han inte lika samarbetsvillig. Tror ni han hade tid att sova? Inte en chans. Han låg och lyssnade på alla ljud och det fick bli en spruta till. Somna han då..... nä.... inte det   

Fast vi bedömde han var tillräckligt sömnig för att röntgas. De hade tagit två hundar imellan.... På med munkorg och han reagerade inte, inte heller när vi lyfte honom. Han klippte bara med öronen och tittade på allt runt omkring.

Kerstin kollade på plåtarna och konstaterade att hon också gjorde bedömningen B och C MEN han har inga pålagringar och eftersom han inte fått några under dessa 6 månaderna var hennes bedömning att jag har inget, absolut inget att oroa mig för. Han kommer inte att lägga på sig pålagringar och han kommer inte ha några problem med sina höfter   


Han fick en spruta för att vakna och DÅ la han sig för att sova. Fick upp honom så småning om och körde hem. Han fick dricka men inte bälga i sig och så skulle han få halv ranson mat. Han har ätit och drukit och sen har han spytt upp allt i vår säng. Men eftersom han älskar sin matte   La han allt på Stefans sida. Täcke, kuddar och madrass är helt blöta/ner kräkta.


Nu ligger han och drar stockar så det står härligt till   


NU är denna matten nöjd, lycklig och otroligt glad inför framtiden.

Vist det var mycket pengar att slänga ut på en omröntgen men för att jag ska må bra och vara lugn och inte ha ett litet moln hängandes över mig var det värt var enda krona!


Så : NU KÖR VI   

 
 
Ingen bild

Susanne

19 april 2011 10:58

Gb-helg och sen goda nyheter efter röntgen..då så KÖR VI!!!!!
Kramis

 
Nina

Nina

19 april 2011 14:31

Härligt! Det är alltid skönt att just Kerstin har tittat på bilderna, hon är världsklass på sånt där. Extra kul att Änzo uppförde sig som ett riktigt litet A-barn :). //kramar

http://www.palmstrand.se

 
Cina

Cina

19 april 2011 15:59

:) gott så - kör så det ryker, vi är där o stöttar o peppar :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Paul

22 april 2011 21:59

Härligt att det inte var värre, min förra schäfer hadde 3 or höfterna (samma som C idag) hon hadde inga problem under sitt liv. Jag vill bara önska er en riktig glad påsk och låt inte sill torka ut.
Från Pau, Kula o Gammla tanten Tindra

 
Carina

Carina

25 april 2011 20:48

Paul; 3:or förut är detsamma som E är idag. Då var det exellenta, ua, 1:or 2:or och 3:or.

Lotta: Jätteglad att du fått samma besked som jag gav dig samma dag du fick reda på beskedet förra omgången. Pelle, min vette och hundarnas pappas husse, säger lika som din vette gör.
Nu kör vi på Lotta, med vår Ä-kull.

/kramizar Carina

http://www.carinal.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 24 april 2012 21:35

Vissa dagar är bara bättre än andra. Börjar de med en härlig runda med hundarna och påfyllning av energi så blir det bra dagar. Vi har massor av gulliga ( läs hemska!!! ) kaniner som har vårkänslor och som inte fattar att de ska skutta bort från oss ...

Av Lotta - 23 april 2012 19:57

 Jösses va det var länge sedan man var här då....     Usch ha vilken dag det varit på jobb. Fattar fortfarande inte vad chefens fru har emot mig.... Känns lite som vuxenmobbing och jag vet jag är så olik henne som en person kan va men hon behöv...

Av Lotta - 16 januari 2011 19:46

I lördags var vi och tränade i ridhuset och jag fick massa goa/bra tips av Susanne, Vicky och B-Nina  Tänk så mycket konstigt man fått för sig under vintervilan     På kvällen var vi hembjudna på god mat och härligt umgänge i Svedala.  Jätte trev...

Av Lotta - 7 januari 2011 20:31

Ja, så blev det. Var så lyclig att äntligen få träna och så blev det utlovade snöovädret verkligt och pajjade detta  Tja, vad ska man säga.... Jag älskar verkligen snö och vill gärna ha det både mycket och länge men att inte kunna träna och ha en hun...

Av Lotta - 5 januari 2011 21:26

Idag vaknade jag som så många andra med ömmande hals    Tja, bara att ta tag i dagen ändå men jag hade inget speciellt inplanerat så allt har gått i ett lugnt och härligt tempo. Hundrundor och vändor till återvinningen sen varmt bad och en lite l...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards