Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Dagens ämne -Bil

Av Lotta - 4 januari 2011 19:02

Idag var det dax att hämta min nya bil  


När vi tittade på bilen var det en kampanj att man fick vinterdäck på köpet. Värda 10.000 så man kände sig som en vinnare trots att man gjorde av med en massa pengar   

Detta gällde inte just min bil men Stefan är bra på förhandling osv. Jag är jätte kass kan inte pruta osv.

De frågade om jag ville ha alluminium fäljar som var extra tillval och det valde jag. Dumt visade det sig idag....


Jag skulle hämta bilen i em så jag ringde vid 13 för att kolla om den var klar. Då var den inte uppe så jag fick ringa senare. Då jag ringde senare fick jag heller inget besked utan han skulle ringa till verkstan och kolla   


Han ringde upp mig en stund senare och sa att däcken kommit men det var fel däck  Alltså kunde jag inte hämta bilen kan ju inte hämta en bil med sommar däck som det ser ut på vägarna. Tycker det är hål i huvet att sälja bilar utan vinterdäck på vintern och tjäna på att man tvingas köpa till detta. Fast nu slapp ju jag detta. Men de erbjöd mig en bil tills min blev klar men det spelar ju inte så stor roll. Jag vill ju bli av med alla grejerna i uterummet, hundburen osv och kunna köra iväg med hundarna.


Så imorgon efter lunch hoppas jag de nya däcken kommit så jag kan hämta den.


Detta om dagens ämne   

  

 
 
Cina

Cina

4 januari 2011 19:31

skriver som Susanne....här uppdateras det ett tu tre i ett brinnande tempo :))) Kul kul.

Håller tummarna för att bilen din nu är klar o att du snart får ett jobb för såhär kan vi ju inte ha det...att du kan ha sovmorgon stupikvarten ;)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

5 januari 2011 21:31

Ajamen! Trötta mig. Fast hellre att den är helt klar än att du måste åka tillbaka. Vad blev det för bil? Vilken färg? Nyfiken JU. //Kramelikramkram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 24 april 2012 21:35

Vissa dagar är bara bättre än andra. Börjar de med en härlig runda med hundarna och påfyllning av energi så blir det bra dagar. Vi har massor av gulliga ( läs hemska!!! ) kaniner som har vårkänslor och som inte fattar att de ska skutta bort från oss ...

Av Lotta - 23 april 2012 19:57

 Jösses va det var länge sedan man var här då....     Usch ha vilken dag det varit på jobb. Fattar fortfarande inte vad chefens fru har emot mig.... Känns lite som vuxenmobbing och jag vet jag är så olik henne som en person kan va men hon behöv...

Av Lotta - 18 april 2011 20:23

Min värld rasade när jag fick beskedet på Änzos röntgen för ca 6,5 månad sedan. Han fick B och C. (Fortsätt läsa innan ni suckar och idiot förklarar mig   ) Eftersom Hobbe har artros och spondylos och jag har rehabbat honom i 3 år kändes det där och ...

Av Lotta - 16 januari 2011 19:46

I lördags var vi och tränade i ridhuset och jag fick massa goa/bra tips av Susanne, Vicky och B-Nina  Tänk så mycket konstigt man fått för sig under vintervilan     På kvällen var vi hembjudna på god mat och härligt umgänge i Svedala.  Jätte trev...

Av Lotta - 7 januari 2011 20:31

Ja, så blev det. Var så lyclig att äntligen få träna och så blev det utlovade snöovädret verkligt och pajjade detta  Tja, vad ska man säga.... Jag älskar verkligen snö och vill gärna ha det både mycket och länge men att inte kunna träna och ha en hun...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards