Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Genomkörning

Av Lotta - 21 oktober 2010 17:09

Blev det igår av Mattias och Trym fast vi började med sök   


Susanne, Vicky klockan Vilse, Irene, Erika, Therese och jag träffades för att köra lite sök lite tidigare på dagen. Blir ju mörkt så fort. En liten men naggande go ruta blev det. Jag fick låna en norskrulle av Irene som Änzo fick ha runt halsen, och han brydde sig inte det minsta.   

Först fick han vind på Therese och det gick jätte bra. Men sen på andra sidan i medvind gick det inte så bra. Han sprang tillbaka och fick då Therese i näsan igen. Ropade och fick honom att komma utan att springa ut till Therese med lite möda  Och sen när vi står uppställda igen då gör Susanne en klapp som bara var så perfekt timad och han flyger ut. Naturligtvis var det inga problem ut till Tessan sen och naturligtvis problem till Susanne igen. Vinden den vinden   Fick jätte bra tips av både Therese och Irene så dessa ska köras framöver så vi höjer motivationen på honom. Det ska vara kul även om man inte har dem i näsan.


Sen åkte vi något kalla och frusna till klubben. In och fick i oss lite varmchoklad. Sen var det segt att ta sig ut i blåsten. Susanne, Vicky, Mattias, Cina och jag var det igår från gruppen. Liten men naggande go samling   


Jag fick äran att köra igenom Mattias och Trym. Hela lägre lydnaden och jag säger bara som så. Det blir tårta   Vilken fin lydnad det var! Nu är det bara små saker att pilla på som att stå rätt, vara i rätt läge tex när man lägger ner för kryp osv. Men det är bara kosmetika.


Mattias körde mig och Änzo i FF och det gick bra. Lite pulande med att han hoppar vid starten   Men annars tycker jag att det var bra.

Sen fick jag toppen hjälp med apporten. Mattias han har sina ljusa ideer! Vilket skutt i rätt riktning det blev för oss. Super nöjd var jag   Tusen tack än en gång Mattias!


Sen var det hemgång som gällde. Jösses vad jag var kall och frös. Då var det skönt att krypa upp i soffan med dottern brevid och en filt över oss   och se Grays Anatomy innan sängen kallade.


  

 
 
Nina

Nina

22 oktober 2010 08:17

Härligt med bra träning :). Mattias har en hel del idéer verkar det som *haha*. Snyggt tjock :)) - bara den kommentaren tyder ju på att han tänker outside the box *fniss*. Ha en go fredag! //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Susanne

Susanne

22 oktober 2010 08:37

Han kan han kan och då tänker jag på M!

ja attans vad kallt det var,*brrr* men lite träning iallafall och det jag såg av apporteringen så "tumme upp".
Go helg! Kram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

22 oktober 2010 11:21

tänk det där förstod inte jag...att ni var frusna :( Jag blev ju lite rastlös om man så säger :))))

Nu håller vi tummarna för att M fixar till det där sista (och att allt annat funkar oxå)så vi kan gotta oss på onsdag med en tåååårta :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 24 april 2012 21:35

Vissa dagar är bara bättre än andra. Börjar de med en härlig runda med hundarna och påfyllning av energi så blir det bra dagar. Vi har massor av gulliga ( läs hemska!!! ) kaniner som har vårkänslor och som inte fattar att de ska skutta bort från oss ...

Av Lotta - 23 april 2012 19:57

 Jösses va det var länge sedan man var här då....     Usch ha vilken dag det varit på jobb. Fattar fortfarande inte vad chefens fru har emot mig.... Känns lite som vuxenmobbing och jag vet jag är så olik henne som en person kan va men hon behöv...

Av Lotta - 18 april 2011 20:23

Min värld rasade när jag fick beskedet på Änzos röntgen för ca 6,5 månad sedan. Han fick B och C. (Fortsätt läsa innan ni suckar och idiot förklarar mig   ) Eftersom Hobbe har artros och spondylos och jag har rehabbat honom i 3 år kändes det där och ...

Av Lotta - 16 januari 2011 19:46

I lördags var vi och tränade i ridhuset och jag fick massa goa/bra tips av Susanne, Vicky och B-Nina  Tänk så mycket konstigt man fått för sig under vintervilan     På kvällen var vi hembjudna på god mat och härligt umgänge i Svedala.  Jätte trev...

Av Lotta - 7 januari 2011 20:31

Ja, så blev det. Var så lyclig att äntligen få träna och så blev det utlovade snöovädret verkligt och pajjade detta  Tja, vad ska man säga.... Jag älskar verkligen snö och vill gärna ha det både mycket och länge men att inte kunna träna och ha en hun...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards