Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Lotta - 12 oktober 2010 09:16

Så är det faktiskt. Vädret är underbart. Tycker dock synd om er som behöver sitta inne hela dagen men om det är någon tröst så är jag avis på er. Saknar redan ett jobb att gå till. Vara behövd men framför allt den sociala kontakten. Nog gnällt   


Gårdagen förstår jag inte vad jag hittade på. Jo, men alltså att tiden försvann så fort. Jag satt mest vid datorn. Ja betalade räkningar, kollade träningstider för barnen och ÄNTLIGEN fick jag tummen ur och reggade mig på arbetsförmedlingen. Man ska alltså skaffa sig ett konto och skriva i en del där innan man går till dem och får en kontaktperson. MEN de vill att jag har med min uppsägning när jag går dit så jag får vänta lite till med att gå dit.

MEN, nu är jag en bit på vägen. Sen kikade jag ju på de annonser som finns ute på nätet  


När barnen kommit hem var det läxor. Calle hade en önskan om att hinna till banken för att hämta ut sin första lön, men hans buss var försenad så det hans inte med. Han fick pengar av mig så får vi eller han lösa in den på fredag när han slutar 11. Den står ju skriven på honom så han får göra det själv. I fortsättningen kommer hans lön in på hans konto så vi slipper detta. Det blev fel med första körningen.


Sen var det behövlig klippning på sonen. Jösses vad hans hår växer. Tjockt och fint hår har han och det är från min sida av släckten men jag har det inte, utan det ligger på den manliga delen av min släckt taskigt nog   


Sen ordnade mina goa barn mat själv ( stekte biff, kokt potatis, pasta och sås) så jag kunde gå på gympa. De hade låtit där vara öppet så vi kom in. Skönt att röra på sig men det var invecklade steg i hennes dans.


Väl hemma igen var det lite mat och sedan var det tyska med Calle. Detta körde vi innan jag stack med. De fick läxa i fredags 30 glosor. Eftersom de skulle ha SO prov på måndagen så prioriterades detta. Ja, ja. Tack och lov har han öga för stavning så det gick bra. Die, der och das är dock lite klurigt och det var för länge sedan som jag läste det för att jag ska komma ihåg logiken.


Nä, nu är det dax att ge mig av till klubben för lite lydnad.

Fridens makaroner på er!

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards