Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Vilken härlig hundig dag

Av Lotta - 13 oktober 2010 08:52

Igår morse bar det av till klubben för att träna lydnad med Cina och Yalla.Íngen av oss hade något speciellt vi behövde ha extra ögon på så vi bestämde att vi skulle dona lite var för sig och slå lite get ögon då och då.

FF måste jag säga stämmer verkligen för oss just nu. Lite trix med att få honom att sätta sig där jag vill men det börjar också ta sig nu.   

Sen körde i på med apporteringsövningarna vi fått av GB. Lite hit och lite dit. Än är vi inte hemma men trägen vinner   


Sen kom Berith och Bert och undrade om vi ville vara med på plats med skott och det ville vi naturligtvis. Vi vandrade en bra bit ut mot lernacken så vi inte skulle kunna stöta oss med någon. Viktiga saker detta! Roligt var att Yazzi låg så fint nere med huvet och bekymrade sig inte. Inte ens när jag var och berömde eller rättade Änzo som låg brevid   Änzo gnäller/piper fortfarande men jag tyckte faktiskt det var bättre igår. Nu låg de ca 6-7-8 minuter och han reste sig två gånger men detta får faktiskt jag ta på mig.... Otydlig när jag varit tillbaka och berömt och sen blev jag irriterad när han gnällde och blev stel som en pinne. Kom på mig själv med det när han reste sig. Gick bara tillbaka och la honom igen. Igen stor grej av det.


Sen fick Hobbe komma ut och köra lite FF. Så fint han går och så tyst han är nu när mossan inte ställer krav   


Sen var det hem och ta hand om Madeleine. Hon är förkyld och mår inte riktigt bra.


På kvällen körde Susanne, Mattias och jag byggsök. Detta är bara så roligt. Hundarna älskar det och tycker det är så roligt!

usch, nu ser jag tiden springer från mig. Ska till kiropraktorn så jag hinner bara skriva om Änzo.....

Ute hittade han Susanne snabbt. Han hade vindat henne redan när vi var utanför grindarna. Hon hade ställt sig med plast och såg ut lite som ett spöke   Änzo hade inget emot det alls. Tack Susanne!!

Sen skulle vi hitta Mattias och Susanne gick och gömde sig igen. Jag blev av med honom i mörkret och letade. Märkligt, han stöter på staketet. Går bak och ser att han är på utsidan   Ser inget hål så jag ropar till de andra att de får komma fram. Mattias visslar och säger att här är han. Nä, han är på utsidan, men se det var han inte för han hade tagit sig in igen genom hålet till lekfarbrorn Mattias   


Nä, abbans, nu måste jag sticka. Får avsluta senare. Ha det så länge!


 
 
Cina

Cina

13 oktober 2010 14:16

mina getögon, fniss, noterade precis det du beskriver :) Bra bra. Platsliggninen var som helhet bra - tydligheten är viktiga grejor...har jag börjat o hajja ja'me ;)

Härligt hundaktiv dag :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

13 oktober 2010 14:29

Även om jag är jätteglad att jag har en Gruva kan jag inte låta bli att vara jätteavis på er som är lediga de här ljuvliga höstdagarna :)! Underbart. Gött att få till lite träning i dagsljus, det är man ju lixom INTE bortskämd med i dessa dagar. //Kram kram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 24 april 2012 21:35

Vissa dagar är bara bättre än andra. Börjar de med en härlig runda med hundarna och påfyllning av energi så blir det bra dagar. Vi har massor av gulliga ( läs hemska!!! ) kaniner som har vårkänslor och som inte fattar att de ska skutta bort från oss ...

Av Lotta - 23 april 2012 19:57

 Jösses va det var länge sedan man var här då....     Usch ha vilken dag det varit på jobb. Fattar fortfarande inte vad chefens fru har emot mig.... Känns lite som vuxenmobbing och jag vet jag är så olik henne som en person kan va men hon behöv...

Av Lotta - 18 april 2011 20:23

Min värld rasade när jag fick beskedet på Änzos röntgen för ca 6,5 månad sedan. Han fick B och C. (Fortsätt läsa innan ni suckar och idiot förklarar mig   ) Eftersom Hobbe har artros och spondylos och jag har rehabbat honom i 3 år kändes det där och ...

Av Lotta - 16 januari 2011 19:46

I lördags var vi och tränade i ridhuset och jag fick massa goa/bra tips av Susanne, Vicky och B-Nina  Tänk så mycket konstigt man fått för sig under vintervilan     På kvällen var vi hembjudna på god mat och härligt umgänge i Svedala.  Jätte trev...

Av Lotta - 7 januari 2011 20:31

Ja, så blev det. Var så lyclig att äntligen få träna och så blev det utlovade snöovädret verkligt och pajjade detta  Tja, vad ska man säga.... Jag älskar verkligen snö och vill gärna ha det både mycket och länge men att inte kunna träna och ha en hun...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards