Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Härlig vidstilla dag med sol

Av Lotta - 3 januari 2011 21:33

Idag var det full fart mot arbetsförmedlingen. Tja de öppnar inte förrens 10 så det blev ju lite sovmorgon först   Jag var förvarnad att den första dagen på året är där byst med folk så en väntetid på ca 3 timmar var att vänta. Tog med en bok och när jag hittat en rådgivare eller vad de kallar sig som tog mina uppgifter så satte jag mig för att vänta. Satt i en härlig stol i ett ljust hörn och läse min bok och hade det bra när jag plötsligt hörde de ropade mitt namn. Väntan 20 minuter    Kom in till en handläggare som var jättetrevlig. Hon skrev in att jag varit där och gav mig en folder med information och två tider som jag ska vara där. Ett info möte på fredag och tid för min handläggare den 28:e. Då får jag en hel timme att prata och inte så stressat som idag. Jag var ute igen och klar på ca en halv timme    Tack för det televerket!

 

Sen tog jag mig en promenix till Mobilia och kollade in mobiler. Hittade en jag gillade och porterade mitt nummer. Sonny Ericsson Xpiria tror jag den hete. Ligger på ladning och jag orkar inte resa mig nu för att titta   

 

Sen var det besök hos pappsen igen. Han mår bättre och bättre och nu hade han haft en sjukgymnast som kört med honom   Rätt kul för när man besöker folk på sjukhus som tex min pappa som inte är så glad för att sitta och prata i vanliga fall så pratar man som bara den. Lustigt det där egentligen.

 

Sen efter det var det till att ställa sig på Stadion för Madeleines cup. Gick inte så bra för dem men så har de inte tränat på ca 2 månader heller.... Konstigt beslut av Malmökomun som inte låter barnen träna fotboll inne för det är inte en innesport..... Ja, ja nu kan de börja jogga igen i alla fall för nu kan man ta sig fram utan risk att bryta lårbenet   

 

Kom på att jag inte ätit och drukit på hela dagen så det var matlagning direkt men det hjälpte inte så nu sitter jag med huvudverk. Fast det är ju ett bevis på att där är något där inne i alla fall   

 

  

 
 
Ingen bild

Susanne

4 januari 2011 08:26

Ojoj här uppdateras det för fullt, härligt!!
Verkar som att det varit en bra dag, förutom det obefintliga matintaget då men men man lär sig så länge man lever heter det ju så fint.
Hoppas nu oxå bara att du kan få ett jobb snabbt som attan oxå.
kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 24 april 2012 21:35

Vissa dagar är bara bättre än andra. Börjar de med en härlig runda med hundarna och påfyllning av energi så blir det bra dagar. Vi har massor av gulliga ( läs hemska!!! ) kaniner som har vårkänslor och som inte fattar att de ska skutta bort från oss ...

Av Lotta - 23 april 2012 19:57

 Jösses va det var länge sedan man var här då....     Usch ha vilken dag det varit på jobb. Fattar fortfarande inte vad chefens fru har emot mig.... Känns lite som vuxenmobbing och jag vet jag är så olik henne som en person kan va men hon behöv...

Av Lotta - 18 april 2011 20:23

Min värld rasade när jag fick beskedet på Änzos röntgen för ca 6,5 månad sedan. Han fick B och C. (Fortsätt läsa innan ni suckar och idiot förklarar mig   ) Eftersom Hobbe har artros och spondylos och jag har rehabbat honom i 3 år kändes det där och ...

Av Lotta - 16 januari 2011 19:46

I lördags var vi och tränade i ridhuset och jag fick massa goa/bra tips av Susanne, Vicky och B-Nina  Tänk så mycket konstigt man fått för sig under vintervilan     På kvällen var vi hembjudna på god mat och härligt umgänge i Svedala.  Jätte trev...

Av Lotta - 7 januari 2011 20:31

Ja, så blev det. Var så lyclig att äntligen få träna och så blev det utlovade snöovädret verkligt och pajjade detta  Tja, vad ska man säga.... Jag älskar verkligen snö och vill gärna ha det både mycket och länge men att inte kunna träna och ha en hun...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards