Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Dax att kicka igång 2011

Av Lotta - 2 januari 2011 19:27

Efter ett härligt firande av det nya året så är det dax att ta tag i det på allvar   


Har varit och hälsat på stackars pappa på sjukhuset igår och idag. Han får fortfarande mycket smärtlindring men det verkar gå framåt så sakta. Han bröt benet precis under sin höftprotes så de hade svårt att fästa igen. De fick byta ut protesen och sätta en ny ända ner till knät och nu har han inga fler chanser. Om han trillar och bryter samma ben igen är det omöjligt att fixa och blir rullstol     Eftersom han inte har någon känsel i höger sida och framför allt i armen så kan han inte hoppa på kryckor så vi får se hur det blir när han kommer hem. Han får inte stödja på benet på 6 veckor. Men allt löser sig   


Sedan lämnade jag tillbaka bilen till jobb nyårsafon. Får den nya på tisdag så det blir lite struligt nu när man är van att ha två. Barnen ska iväg osv. Ja, ja det löser sig med. Bara 1,5 dag kvar    


Fortsatt massa snö gör det omöjligt att träna med hundarna ordentligt   Men då har det blivit träning innomhus. Det har gått bra och när vi var och tränade i ridhuset fick jag lite kvitto på att det gett resultat    Igår tog vi det lite längre och då kunde han momentet helt. Fy så sugen jag är på att få testa det ute och på riktigt. Kan ju inte slänga iväg apporten så långt inne tex    Har inga grannar under oss men Stefan vill inte jag ska skada något nu när vi ska flytta   


På tal om flytta så är nu tomterna samanslagna och full betalda så nu är vi ägare till 16000 kvm tomt på land och lika mycket i havet   Så till våren är det dax att så gräs på ca 10000kvm för att fixa trädgård och appelplan! Så alla som vill får gärna hjälpa till  

Vi ska "flörta" med bonden som tidigare arenderade marken och se om han inte kan hjälpa oss jämna till marken och så men annars får vi göra det för hand    Men det löser sig   


Imorgon är det arbetsförmedlingen som gäller. Måste vara där den första arbetslösa dagen så det hjälpte inte jag var där innan och fixade allt. Fast jag har lite jag vill prata med dem om, se om de kan hjälpa mig med lite utbildning osv. Vi får se vad det leder till men det jag vet är att det löser sig detta med   


2011 kommer bli ett bra år    


  

 
 
Nina

Nina

3 januari 2011 08:17

Härligt med en bra känsla :)! Hoppas att 2011 blir ditt år Lotta, efter allt strul 2010 är du värd det tycker jag. //Bamsekramar

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Susanne

3 januari 2011 08:19

Spännande saker inför 2011, nytt hus, ny bil, tävlingar ja herregud detta ser vi fram emot!!
Kramis

 
Irene

Irene

3 januari 2011 20:23

Klart det blit ett bra år snäckan..man får bara föröka göra så gott man kan för att hjälpa det lite på traven..kramkram

http://www.demonens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 24 april 2012 21:35

Vissa dagar är bara bättre än andra. Börjar de med en härlig runda med hundarna och påfyllning av energi så blir det bra dagar. Vi har massor av gulliga ( läs hemska!!! ) kaniner som har vårkänslor och som inte fattar att de ska skutta bort från oss ...

Av Lotta - 23 april 2012 19:57

 Jösses va det var länge sedan man var här då....     Usch ha vilken dag det varit på jobb. Fattar fortfarande inte vad chefens fru har emot mig.... Känns lite som vuxenmobbing och jag vet jag är så olik henne som en person kan va men hon behöv...

Av Lotta - 18 april 2011 20:23

Min värld rasade när jag fick beskedet på Änzos röntgen för ca 6,5 månad sedan. Han fick B och C. (Fortsätt läsa innan ni suckar och idiot förklarar mig   ) Eftersom Hobbe har artros och spondylos och jag har rehabbat honom i 3 år kändes det där och ...

Av Lotta - 16 januari 2011 19:46

I lördags var vi och tränade i ridhuset och jag fick massa goa/bra tips av Susanne, Vicky och B-Nina  Tänk så mycket konstigt man fått för sig under vintervilan     På kvällen var vi hembjudna på god mat och härligt umgänge i Svedala.  Jätte trev...

Av Lotta - 7 januari 2011 20:31

Ja, så blev det. Var så lyclig att äntligen få träna och så blev det utlovade snöovädret verkligt och pajjade detta  Tja, vad ska man säga.... Jag älskar verkligen snö och vill gärna ha det både mycket och länge men att inte kunna träna och ha en hun...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards