Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

MH, Party och sök

Av Lotta - 19 oktober 2010 18:20

Vilken härlig helg det blev!


I lördags var det upp tidigt. Skulle vara i Skanör redan 8 och innan dess skulle ju alla hundarna rastas och få mat. MH på schemat. Var ju lite nervös för hanteringen och eftersom Hobbes MH inte var så lysande ( Bröts vid spökena) så har jag ju aldrig fullföljt ett så.....


Rebuz började och vilken kille! Cool och lugn och han skötte sig perfekt! Eftersom jag skulle gå som 2:a fick jag inte se spöken och skott men när jag skulle hämta Änzo hörde jag hur han skällde ut dem   


Marina som jag känt från Sturups tiden var testledare och det är jag jätte glad för. Jag har inte träffat henne på ca 5 år men jag vet att hon är bra med hundar. det visade sig att hon även var bra med mig   


När jag kom fram med Änzo och skulle gå vid publiken 4var det nog så att beskrivaren såg att jag var lite spänd så han sa till mig att ta Änzos ålder och lägga ihop med min   Där och då slappnade jag av! Viken underbar beskrivare!!

Hanteringen gick väl så där. Han ville inte riktigt hänga med bort, han är en riktig mammaspojke konstaterade Marina. Nä hä????   

Sen på lilla bytet sprang han ut och tog med "haren" tillbaka. Passivitet var nästan så jag trode vi sumpat det för han gjorde två hopp inviter till Marina   Till försvar måste jag säga att den som skulle ha avståndsleken gick där hundarna kunde se henne och sen låg vinden på från det hållet så alla hundarna var beredda och väldigt nyfikna åt det hållet. men det gick ju bra ändå.

Sen var det avståndsleken och där trode jag inte det skulle bli några problem. Det påminner ju om söket. Han sprang inte ut    Tja hon var rätt så tråkig och inte så rolig att springa till om jag säger så men sen när hon visade sig och kallade på honom sprang han fram och lekte. Dumpen var det inga problem med gick fram direkt och samma var det med skramlet. Duktig kille!!

Sen var det spökena. Där funderade jag ett tag på vad han gjorde. Han var lite ointresserad  men höll koll men se när de kom närmare och in i "hans" zon då kom raggen och han började morra. När detta inte hjälpte fick han skälla lite. Han gick fram när jag skulle hjälpa och det var inga problem. jag fick äntligen ta av huvorna på spökena. kul för som skrivet fick jag ju aldrig det med Hobbe   

Sen var det lek och passivitet med skott och det var inga problem.

Omdömet att han var lite osocial viste jag ju. han gillar människor men är inte intresserad av dem. Duktig kille, som har skärpa som han tar till när det behövs. Väl balanserad och väldigt lik brorsan   

Susanne filmade och det ska bli jätte roligt att se den. Även fotona som både Susanne och Maria tog.


Sen var det Frasse och han skötte sig som den polishund han är   

Tre duktiga killar gjorde sina MH med bravur.


Sen var det party med träningsgruppen hos Susanne på kvällen. Alltid lika roligt och trevligt. Massa snack och underbar mat. När vi träffades januari 2009 (enligt Nina) så skrev jag ner våra mål. Tänkte det hade varit roligt att hitta dessa målen och kanske skriva ner nya. Tänk jag hittade den innan jag stack. Dessa lästes upp och vi konstaterade att det var mycket som uppfylts och även nya inför året som kommer sattes upp. Så får vi se nästa träff vilka som fallit ut. Kul! Tusen tack än en gång Susanne för allt!!  


På söndagen hade vi bestämmt att ta sovmorgon och inte träffas förrens 10,30. Jag var först på plats men där var redan fullt med bilar på parkeringen. Hälsade artigt och sa inte mer förren de skulle gå ut sin sökruta   Broms broms! VI har marken. Då ble´v jag förhörd var jag kom ifrån, vem som tilldelat mig/oss marken, om jag kände mark ägaren, och jag kunde inte bara komma och ta marken här hur som helst osv. Ok, så det var så de ville ha det  Jag talade om för dem att om de vänatade så jag viste hur många vi blev så skulle det nog kunna bli en sökruta yill dem med. Vi måste ju hjälpas åt mellan sbk osv. Men se de skulle inte vänta utan plockade fram snitzlar och skulle trampa. Då blev jag lite lack och förklarade bestämt att så kunde de inte göra. Tack och lov rullade Therese och Henrik in på parkeringen just då och Susanne (som jag pratat med och satt in i läget) hade ringt Tessan och berättat. Så hon flyger ut ur bilen och säger att nu ringer hon markägaren. de blir jätte förbannade, slänger in sinsa saker i bilarna och rivstartar därifrån. SÅ otrevliga och ändå sa jag att de kunde få mark om det fanns efter att vår grupp tagit de vi behövde. Och det hade varit plats till dem om de bara väntat. Men jag är glad att de inte fick för de var så oförskämda och så aroganta.


Vi körde vårt sök och Änzo sprang 5 skick med rulle runt halsen för första gången, och det brydde han sig inte det minsta om   


Sen var jag så frusen och seg så jag rullade hem. Vilken underbar helg det var!


  





 
 
Cina

Cina

19 oktober 2010 20:21

en härlig helg var det ja

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

20 oktober 2010 07:59

Ja vilka killar!!! De har blivit precis som de skulle ju,hahahahah
Kollade filmen igår och man glömmer ju bort en del när man tittar , så kul att kunna se det igen.
Party på det och visst hade vi det trevligt och kul att de flesta faktiskt har nått något/några av sina uppsatta mål!
Ja, vilka idioter på parkeringen, komma och hävda!
Skönt att de försvann och snabbt gick det,hehe.
Ses ikväll då ja!
Kramkram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Cina/Dessan/Toza

Cina/Dessan/Toza

20 oktober 2010 09:23

Spökena ja, Toza skällde hela tiden med raggen rest och viftade på svansen, he he. När de kom närmre så gick hon mot dem, det trodde jag inte hon skulle göra.
Kul med MH, man kan få några goa skratt på hundarnas beteenden.
Ser att du haft en kanonhelg + att ni kunde träna som planerat, härligt,
/kramizar Carina

http://www.carinal.se

 
Nina

Nina

21 oktober 2010 08:03

Änzos gjorde ett jättefint MH och omdömet var ju beröm som hette duga :). Härligt! Bara det här med att få göra klart ett MH förstår jag måste ha varit en underbar känsla för dig. Det där s.k skyddsgänget bar sig extremt illa åt men det lär ju INTE inträffa fler gånger. Herregud! Kul iaf att söket gick finfint. //Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 24 april 2012 21:35

Vissa dagar är bara bättre än andra. Börjar de med en härlig runda med hundarna och påfyllning av energi så blir det bra dagar. Vi har massor av gulliga ( läs hemska!!! ) kaniner som har vårkänslor och som inte fattar att de ska skutta bort från oss ...

Av Lotta - 23 april 2012 19:57

 Jösses va det var länge sedan man var här då....     Usch ha vilken dag det varit på jobb. Fattar fortfarande inte vad chefens fru har emot mig.... Känns lite som vuxenmobbing och jag vet jag är så olik henne som en person kan va men hon behöv...

Av Lotta - 18 april 2011 20:23

Min värld rasade när jag fick beskedet på Änzos röntgen för ca 6,5 månad sedan. Han fick B och C. (Fortsätt läsa innan ni suckar och idiot förklarar mig   ) Eftersom Hobbe har artros och spondylos och jag har rehabbat honom i 3 år kändes det där och ...

Av Lotta - 16 januari 2011 19:46

I lördags var vi och tränade i ridhuset och jag fick massa goa/bra tips av Susanne, Vicky och B-Nina  Tänk så mycket konstigt man fått för sig under vintervilan     På kvällen var vi hembjudna på god mat och härligt umgänge i Svedala.  Jätte trev...

Av Lotta - 7 januari 2011 20:31

Ja, så blev det. Var så lyclig att äntligen få träna och så blev det utlovade snöovädret verkligt och pajjade detta  Tja, vad ska man säga.... Jag älskar verkligen snö och vill gärna ha det både mycket och länge men att inte kunna träna och ha en hun...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards