Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Får bli veckouppdatering

Av Lotta - 16 januari 2011 19:46

I lördags var vi och tränade i ridhuset och jag fick massa goa/bra tips av Susanne, Vicky och B-Nina  Tänk så mycket konstigt man fått för sig under vintervilan  


På kvällen var vi hembjudna på god mat och härligt umgänge i Svedala.  Jätte trevlig kväll och go mat! Får ni chansen att prova Susannes special lasagne så ta den!! SÅ god, undrar om man kan få receptet eller om det är en hemlighet som går i arv....Får väll flörta och i värsta fall böna och be. Funkar inte det får jag tjata mig till att bli bjuden på det igen   


Kom hem efter midnatt och då var min hosta som jag drats med ett par dagar väre och sämre skulle jag bli under natten   Vaknade och på fullaste allvar trode jag huvet skulle sprängas. Jag har migrän då och då och det är en susning av vad detta var! Jag låg däckad i 3! dagar  

Var matt och orkade inte så mycket dagarna efter och jag känner fortfarande av det imellanåt, mattheten, men ingen huvudvärk tack och lov. Önskar inte min värsta ovän detta.


Igår var det då lördag igen och träning i ridhus   Tack snälla Susanne för att du trixar och fixar till gruppen   

Mest linförighet med extra ögon och kommendering, lite apportering, lägganden och hopp blev det. Tänk vad för massa dumheter man kan ha för sig. Fast det blev riktigt bra på slutet   

Sen var det att åka hem och fika och hälsa på föräldrarna. Mamma ville ha hjälp med det nya huset och eftersom pappa sitter i rullstol/ligger i sängen så kan han inte hjälpa henne. ( Tror jag skrivit det innan men om någon missat så får pappa inte stödja på benet på ytterligare 4 veckor) De har komnit långt med bygget och köket kommer på måndag. Vi kollade in golv och tittade på färgprover. Innan dess fikade vi och snackade en hel del så pappa också fick va med   


På kvällen var en kompis till Stefan här och käkade och tittade på vårt löpband. Han är elektriker. Bandet fungerar inte sedan vi tog in det från garaget igen. Men han är duktig och hittade felet så Stefan köpte det som behövdes idag så nu fungerar det och Hobbe kan få gå//löpträning igen   och sen kan man ju själv ställa sig där ibland, kanske..... Har ju lite välvårdade julkilo.....


Idag var det byggsök på schemat  Jösses så många vi var. 10 tror jag det var, men det gick det med. Änzo fick börja och han letade fint. Först hittade han Susanne. Näsan var på från början och han letade systematiskt och duktigt. Sen klumpar sig han matte.  När jag skulle skicka honom igen så markerade han (enligt Susanne och Eva en 10:a) men se jag tyckte han skulle åt ett annat håll  Ja, ja. När han varit runt resten av stället för att vara mig till lags så gick han upp på andra våningen som han visat innan och letade jätte fint, hög nos och verkligen nogrant och hittade Vicky i en stängt garderob  


Efter fikan skulle han få en till. Tja han hade helt annat i tankarna och vist det hade gått två löptikar innan men ändå   Skäms!

När han hittade sin ensamma hjärncell för dagen och den trillade ner i valnöten så letade han och hittade vad han skulle. Grrrr. Det var nära jag tog ut honom så han inte fick hitta Nina. Får ju jobba när han ska och inte kolla in brudar. Dessa hormonstinna tonåringar...... Pinsamt!


Frös som bara den och slängde mig i ett bad när jag kom hem. Sen "lurade" jag ungarna att sticka till vidjan och handla godis och läsk och sen har vi suttit i soffan och myst  Hundarna ligger nöjda på golvet och Stefan jobbar på handbollen och man kan se honom på tv. Nu har vi iof inte hittat rätt kanal för vi har sett på en serie men för er andra som kanske tittar så står han brevid planen bakom en avbytarbänk.


Måndag imorgon med allt vad det innebär. Ny vecka nya möjligheter!

  


 
 
Nina

Nina

17 januari 2011 07:50

Lovely :)! Veckobloggar är bättre än inga bloggar alls tycker jag. Skönt att du slapp vara sjuk längre än i 3 dagar. SÅ seg den här förkylningen är som snurrar runt ibland oss *örk*. Ha skön vecka och trösta dig med att julkilona inte syns iaf. //Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Susanne

17 januari 2011 07:52

Lasangen ja, visst kan du få receptet,hehe.
Hoppas det inte var vår familj osm utlöste migränen....
Ridhus o byggsök, ja det är ju det enda man har kunnat göra nu i över en månads tid så visst är det väldans bra med kontakter.
Visst var vi många men det gick ju faktiskt ändå väldigt smidigt. går ju inte att vara så många när man både ska köra inne o ute, men igår ..ja det gick hur smidigt som helst.

Hoppas de 4 veckorna springer iväg snabbt så din pappa kan va med o dona med sitt nya hus.

Måndag ja, en hel vecka i kontorsstolen men till helgen då händer det grejor....
kramis

 
Sabina

Sabina

19 januari 2011 09:12

Fy vad trist med migrän. Härligt ändå att du fick till (hyfsat) lyckad hundträning.

Ha en go vecka! Kramar

http://cityclickers.wordpress.com

 
Ingen bild

Susanne

11 februari 2011 13:43

Veckouppdatering??? Trodde det iallafall betydde en gång i veckan, men ja man kan ju ha fel.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 24 april 2012 21:35

Vissa dagar är bara bättre än andra. Börjar de med en härlig runda med hundarna och påfyllning av energi så blir det bra dagar. Vi har massor av gulliga ( läs hemska!!! ) kaniner som har vårkänslor och som inte fattar att de ska skutta bort från oss ...

Av Lotta - 23 april 2012 19:57

 Jösses va det var länge sedan man var här då....     Usch ha vilken dag det varit på jobb. Fattar fortfarande inte vad chefens fru har emot mig.... Känns lite som vuxenmobbing och jag vet jag är så olik henne som en person kan va men hon behöv...

Av Lotta - 18 april 2011 20:23

Min värld rasade när jag fick beskedet på Änzos röntgen för ca 6,5 månad sedan. Han fick B och C. (Fortsätt läsa innan ni suckar och idiot förklarar mig   ) Eftersom Hobbe har artros och spondylos och jag har rehabbat honom i 3 år kändes det där och ...

Av Lotta - 7 januari 2011 20:31

Ja, så blev det. Var så lyclig att äntligen få träna och så blev det utlovade snöovädret verkligt och pajjade detta  Tja, vad ska man säga.... Jag älskar verkligen snö och vill gärna ha det både mycket och länge men att inte kunna träna och ha en hun...

Av Lotta - 5 januari 2011 21:26

Idag vaknade jag som så många andra med ömmande hals    Tja, bara att ta tag i dagen ändå men jag hade inget speciellt inplanerat så allt har gått i ett lugnt och härligt tempo. Hundrundor och vändor till återvinningen sen varmt bad och en lite l...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards