Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Blogg utan bilder....

Av Lotta - 16 november 2010 20:23

Jag hade skrivit ett långt fint inlägg efter hallowin helgen men när jag skulle lägga in bilderna på de utklädda barnen (Madeleine och kusin Moa) så försvann allt   lev bara så sur på hela bloggandet. Höll väll på en halv timme med att försöka fixa men jag blev bara mer och mer irriterad.

 

Ja, ja. Nu tar jag nya tag och kan tänka mig tips från något bloggprofs hur man gör med bilder    

 

Vi har fått besked från Vellingekomun om tomterna. De har fått en egen beteckning och vi fick även reda på att tomten inte var 15 000kvm  utan 16 060 kvm + att det ingår ca 15 000kvm tomt ute i havet   Häftigt. Vi kommer att ta reda på var det är för det är kul att veta men vi kommer ju inte kunna använda det eller kanske husbåt ?????   

 

Träningen med Änzo går bra. Han spårade väll inte sitt bästa i söndags på Revinge menb han har nyst sedan i lördags. Inga andra symtom förutom detta och jag hat tom varit ute på nätet och kollkat om hundar kan bli förkylda osv.

Han nyser fortfarande men det är ju inte så många gånger om dan, så jag är inte orolig eftersom det inte är fler "symptom". Han kanske bara har fått något i näsan som killar och inte vill ut   

Sen fick han ett upplet som jag inte tänkte igenom riktigt. Så jag fick en hel del - och Änzo fick +  

 

Idag var jag och körde lite lydnad  på klubben. 18 och knappt något folk där. Linförighet med testning av tipsen jag fick av Carina. Gick över förväntan. Trode jag skulle få vänta längre på resultat men han köpte det rakt av. Inte ett ljud heller på hela passet. Varför är det så när ingen är där och bevitnar det   

Sen var det fram med apporten och nästa projekt. Det gick väll så där i början men sen på slutet tycktes Änzos lilla valnöt ha loggat ut och han spottade ut apporten bakom mig och bet mig i handen   

Amen. Han bet bara om handen så han bet ju inte för att skada så att säga. Men det gjorde ju ont i alla fall och jag blev sur. Kastade apporten och när han kom in till mig sa jag fot ( antagligen surt och bestämt ) och han satte sig brevid med apporten.   

Massor av beröm och så fick han bollen och sedan höll vi.

Hoppas verkligen han kan göra om detta imorgon när vi har grupp träning så någon tror på mig   

 

Nu är det desperata husfruar på 5:an.

  

 
 
Cina

Cina

16 november 2010 21:18

tomten låter ju inte helt fel :) Havsnära dessutom...wow - lova om det nu går att komma nära havet att det blir tillåtet med hundbad ;) I'll be there liksom på direkten :D

Tror säkert att du o Änzo kan visa upp vad ni kommit fram till imorgon :)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

17 november 2010 08:09

Noskvalster kanske, ringer en liten klocka!

Mojjan arg och då vågar junior inte mer än lyda...haha...duktig kille. Dessutom tyst, måste ha varit ett kanontips.
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

17 november 2010 09:16

Säger som Susanne - kanske dags för en kur Interceptor? Polisvovvarna får en kur på våren och en på hösten och det är inte skadligt. Vi interceptade våra för en dryg månad sen.

Jahaja - du ser :)). Beslutsam mamma = lydig Änzo :). Vi håller tummen för att det blir repris ikväll. //Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
Sabina

Sabina

17 november 2010 12:30

Är inne på samma linje-noskvalster.

Visst är det så att det går som bäst när man 1) inte har publik och 2) är lite sådär småtjurig. ;-) Ord och inga visor, därmed basta-typ.

//Kramar

http://cityclickers.wordpress.com

 
Ingen bild

Carina/Dessan/Toza

19 november 2010 19:26

Det var så komiskt Lotta, att det tipset jag gav dig på linf/f f, körde en tjej med som jag såg häromdagen. Hon hade fått motsatt problem, det tror jag varken du eller jag får.
Ha en skön helg
/kramizar Carina

 
Ingen bild

Susanne

30 november 2010 10:05

Asså!!!! Lite uppdatering kanske skulle va på tiden!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 24 april 2012 21:35

Vissa dagar är bara bättre än andra. Börjar de med en härlig runda med hundarna och påfyllning av energi så blir det bra dagar. Vi har massor av gulliga ( läs hemska!!! ) kaniner som har vårkänslor och som inte fattar att de ska skutta bort från oss ...

Av Lotta - 23 april 2012 19:57

 Jösses va det var länge sedan man var här då....     Usch ha vilken dag det varit på jobb. Fattar fortfarande inte vad chefens fru har emot mig.... Känns lite som vuxenmobbing och jag vet jag är så olik henne som en person kan va men hon behöv...

Av Lotta - 18 april 2011 20:23

Min värld rasade när jag fick beskedet på Änzos röntgen för ca 6,5 månad sedan. Han fick B och C. (Fortsätt läsa innan ni suckar och idiot förklarar mig   ) Eftersom Hobbe har artros och spondylos och jag har rehabbat honom i 3 år kändes det där och ...

Av Lotta - 16 januari 2011 19:46

I lördags var vi och tränade i ridhuset och jag fick massa goa/bra tips av Susanne, Vicky och B-Nina  Tänk så mycket konstigt man fått för sig under vintervilan     På kvällen var vi hembjudna på god mat och härligt umgänge i Svedala.  Jätte trev...

Av Lotta - 7 januari 2011 20:31

Ja, så blev det. Var så lyclig att äntligen få träna och så blev det utlovade snöovädret verkligt och pajjade detta  Tja, vad ska man säga.... Jag älskar verkligen snö och vill gärna ha det både mycket och länge men att inte kunna träna och ha en hun...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards