Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Träningstider

Av Lotta - 26 oktober 2010 20:24

Ja, det har blivit en del träning både av mig själv och Änzo   


Jag tränade ett aerobicpass i torsdags med ett pilatespass på det. Kändes skönt. Sen aerobicpass igår och så har jag varit och sprungit en ½timme idag. NU börjar jag må bättre och känner hur energin kommer tillbaka   Fy för va skönt, I'm back   


Änzo fick ett spår i lördags och det gick så bra! Han spårade jätte fint och tog varje vinkel super fint   Fast sen i mitten av spåret tror jag han fick nos på viltsvin eller något för där blev han nervös och jag fick hjälpa honom fram lite. Sen en bit bort så bara doppade han näsan, spårade på som om inget hade hänt   

Hobbe fick ockå ett spår och det gick också bra. Han spårade som på rälls, som vanligt   


Igår var det långis med Svedalabrudarna. Alltid lika uppskattat av folk och fä   Som de kan röja när de kör igång. Änzo han med ett bad i ån också. Luktade inte mumma och sen var han ju törstig så då for han ut i åkern till vattenpölarna och drack och plumsade rakt igenom lervällingen. Stolta ögonblick med sin hund    


Idag var det en tur till klubben och jösses så bra FF det var idag!   Jätte snygg kontakt och raka sitt.

Hade tagit med apporten och den låg hela tiden vid hindret och den brydde han sig inte om   

När jag sen skulle träna på den så kastade jag den från hindret. Hade alltså gått en bra bit bort från det med. Han for ut och tog den inte utan for istället fram till hindret för att kolla där   MEN HALLÅÅÅ. Tja det var bara att få honom att apportera en gång så det inte blir fel nästa gång och sedan la vi undan den och tog lite FF till och sedan hopp. Detta sitter nu också som en smäck! ( Tack för hjälpen Cina   )

SÅ nu behöver jag kanske mer hjälp med apporten imorgon Mattias om du känner för fler expertråd   


Ska ta en vända ner på dagen för jag ska ändå på banken. Förena nytta med nöje... Funkar det inte då så   


När jag var nere med killarna idag var där en kille av utländsk härkomst med en staffe (tror jag det var) 6 månader var den och jag förklarade två gånger att NÄ, de kan inte hälsa och leka.

Sedan visade han stolt att han lärt sin hund en hel del. Han skällde på komando och även morrade på komando......

Duktig du är som tränar med din hund, tyckte jag. Måste ju vara artig och en ambasadör för SBK Malmö   

Men man undrar ju vad det ska bli av denna gulliga hund för den var jätte fin och det måste jag ju säga att han fick den att stanna när den började rusa fram till Änzo och jag än en gång påpekade att det är ingen bra ide. Så lite kredit får han ju ha.


Nu är det desperata på tv.


  

 
 
Susanne

Susanne

27 oktober 2010 07:55

Shit vad flitigt med tränande!! Men så ger det framgång oxå. Och bara det!
Jag är på klubben tidigare idag om du vill köra innan. M kommer inte så den hjälpen får du ha av ngn annan.
kramis och ses senare.

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

27 oktober 2010 09:02

Härligt att vara igång med träningen av dig själv oxå :). Själv kickar jag igång nästa vecka IGEN *suck*. Vila gamla skruttiga ben är INTE kul. Vi syns ikväll hur som haver. //kramar

http://www.palmstrand.se

 
Cina

Cina

27 oktober 2010 09:25

en röjpromenix i härligt väder, gott :) Såg bilderna i Susannes blogg - en härlig flock

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susanne

8 november 2010 07:52

En liten uppis kanske?????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 24 april 2012 21:35

Vissa dagar är bara bättre än andra. Börjar de med en härlig runda med hundarna och påfyllning av energi så blir det bra dagar. Vi har massor av gulliga ( läs hemska!!! ) kaniner som har vårkänslor och som inte fattar att de ska skutta bort från oss ...

Av Lotta - 23 april 2012 19:57

 Jösses va det var länge sedan man var här då....     Usch ha vilken dag det varit på jobb. Fattar fortfarande inte vad chefens fru har emot mig.... Känns lite som vuxenmobbing och jag vet jag är så olik henne som en person kan va men hon behöv...

Av Lotta - 18 april 2011 20:23

Min värld rasade när jag fick beskedet på Änzos röntgen för ca 6,5 månad sedan. Han fick B och C. (Fortsätt läsa innan ni suckar och idiot förklarar mig   ) Eftersom Hobbe har artros och spondylos och jag har rehabbat honom i 3 år kändes det där och ...

Av Lotta - 16 januari 2011 19:46

I lördags var vi och tränade i ridhuset och jag fick massa goa/bra tips av Susanne, Vicky och B-Nina  Tänk så mycket konstigt man fått för sig under vintervilan     På kvällen var vi hembjudna på god mat och härligt umgänge i Svedala.  Jätte trev...

Av Lotta - 7 januari 2011 20:31

Ja, så blev det. Var så lyclig att äntligen få träna och så blev det utlovade snöovädret verkligt och pajjade detta  Tja, vad ska man säga.... Jag älskar verkligen snö och vill gärna ha det både mycket och länge men att inte kunna träna och ha en hun...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards