Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Irriterad på internet men toppen träningar.

Av Lotta - 4 oktober 2010 08:36

Alltså internet ska bara fungera   Hela förra veckan var det si och så med om man kom ut. Några bekanta som bor i byn och också har Telia har samma problem. Igår kväll kom det tillbaka så man kan lita på det. Är inge kul att skriva ett inlägg och så i mitten eller på slutet så åker man ur   


Så det får bli en liten sammanfattning av veckan här och nu.


I tisdags och torsdags var jag på klubben och tränade med Cina. Det blev FF, inkallning med lite anti och hopp. Det blir bara bättre och bättre.   Är så kul att jobba med honom nu när vi börjar förstå varandra och jag har börjat få grepp på hur han vill ha det. Det är massor för mig att tänka på. Alltså skillnader från hur jag skulle göra med Hobbe. Gå saktare, vä arm lite mer stilla, tänka possitivt/ härliga bilder och inte koncentrera mig för mycket osv. Ja ni läser själv, det är en massa nytt som jag måste tänka på för mig och sedan hålla koll på hunden med, det är överkurs   Nä då, det är en sådan härlig känsla att ha knäckt en så stor nöt, nu gäller det bara att förvalta den. Tills nästa kommer och sen nästa   


Lite possitions övningar blir det lite då och då. Och detta blir bättre och bättre också. Nu sätter han sig där han ska igen.


Var och körde sök i lördags och det tycker jag också går jätte bra. Han sprang ut på djupet två gånger och har så fin fart ut. Sen det tredje var grunt och där fick jag skicka om honom men han kom ut och det blev bra det med. Kampar bra där ute med figgarna med så detta kommer att bli bra så småningom   


Igår var en riktig slappe dag. Var och handlade vinterjackor till hela familjen och lite annat blev det också. Hundarna fick sina rundor och detta var ju inte nog för den lille. Gud så störig han var där ett tag mot stackars Hobbe. Fick berätta för den lille att man visar respekt för de äldre och det köpte han lite motvilligt och senare fick de ben att fördriva tiden med.


Nu sparar jag detta och hoppas det går att läsa för jag vågar inte chansa och läsa igenom och rätta om det skulle behövas. Är rädd för att detta inlägg med ska försvinna.


Fridens makaroner på er!

  

 
 
Cina

Cina

4 oktober 2010 09:24

Hurra - där var du ju :) Det är inte kul när internet strular :(

Visst har träningen gått framåt o du klurar bra tycker jag :) och förbättringarna syns för var gång.

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 24 april 2012 21:35

Vissa dagar är bara bättre än andra. Börjar de med en härlig runda med hundarna och påfyllning av energi så blir det bra dagar. Vi har massor av gulliga ( läs hemska!!! ) kaniner som har vårkänslor och som inte fattar att de ska skutta bort från oss ...

Av Lotta - 23 april 2012 19:57

 Jösses va det var länge sedan man var här då....     Usch ha vilken dag det varit på jobb. Fattar fortfarande inte vad chefens fru har emot mig.... Känns lite som vuxenmobbing och jag vet jag är så olik henne som en person kan va men hon behöv...

Av Lotta - 18 april 2011 20:23

Min värld rasade när jag fick beskedet på Änzos röntgen för ca 6,5 månad sedan. Han fick B och C. (Fortsätt läsa innan ni suckar och idiot förklarar mig   ) Eftersom Hobbe har artros och spondylos och jag har rehabbat honom i 3 år kändes det där och ...

Av Lotta - 16 januari 2011 19:46

I lördags var vi och tränade i ridhuset och jag fick massa goa/bra tips av Susanne, Vicky och B-Nina  Tänk så mycket konstigt man fått för sig under vintervilan     På kvällen var vi hembjudna på god mat och härligt umgänge i Svedala.  Jätte trev...

Av Lotta - 7 januari 2011 20:31

Ja, så blev det. Var så lyclig att äntligen få träna och så blev det utlovade snöovädret verkligt och pajjade detta  Tja, vad ska man säga.... Jag älskar verkligen snö och vill gärna ha det både mycket och länge men att inte kunna träna och ha en hun...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards