Alla inlägg den 24 september 2010

Av Lotta - 24 september 2010 20:23

Tja, jag börjar med onsdagen. Då var det träning med gruppen. Tog ut den lille innan samling och körde lite ff. Märkte att han satte sig långt bak men, men. Så blir det ibland. Sedan tog Mattias ut Trym och jag passade på att komendera lite   Det var lätt och jätte roligt för så himla bra det går nu. Brajobbat Mattias   Snygg följsamhet, snygga inkallningar osv. Duktiga killar!!

Sen var det plats med skott. Gick iväg lite längre som GB tyckte och han låg bra men gnällde   Reste sig efter ca 4 minuter men det var nog mer mitt fel. Jag var lite frånvarande för jag funderade över gnället.

( Har lagt honom på olika ställen i byn och då gnäller han inte, senast idag ,ska forstätta med det. )

Senare tog jag ut den lille igen och då kollade Nina lite på oss. Hon kommenterade sättandena som även nu var en bit bak ( dock raka ) Vi diskuterade detta lite och jag provade lite olika sätt att få ordning på det. Tyvärr var ju jag osäker i detta nya och kunde inte förmedla detta rätt så ett tu tre hade jag en hund som gnällde   

Mattias och Boxer-Nina pulade lite till med detta innan jag åkte hem.


På kvällen hade jag svårt att komma till ro och jag funderade och funderade. Det var då jag förstod att gnället kom av att Änzo inte förstod vad jag ville för jag inte var tydlig nog  


Så torsdagen inleddes med en plan som slipades och blev bättre under dagen. Jag började dagen med att köra ett pass när alla kommit iväg och det var lugnt och skönt. Änzo gick fint vid sidan och hade bra kontakt och satte sig där han skulle    Gick tom ut på före utan hjälpa. Alltså felet låg än en gång på mig. (Naturligtvis! ) Ville dock ha extra ögon på mig för bekräftelse så jag bestämde med Susanne.

I Svedala gick det bra men sen med Susannes tips och hjälp gick det super bra. Vilken fin kontakt och sättandena var på plats  igen Vi körde två små pass med honom och det sista blev så himla bra så jag höll där. Min panik/oro för att ha fördärvat en hund till till en gnälle hund var borta   

Ulla kördes imellan och hon har ett grymt ff. Lite, lite plog vid något tillfälle men annars var det bara SÅ snyggt! Hon fick sig lite gående också och det var rakt och fint.

Vi avslutade kvällen med en härlig runda vid ån. Det var en härlig runda i härligt väder. Hoppas vi får många fler sådana!!


Tusen tack Susanne för hjälpen med extra ögon     


  

Av Lotta - 24 september 2010 19:34

Ok, då får vi se hur denna bloggen blir. Jag får inte in några bilder eftar att jag äntligen fått kamera skrället kompatibelt med denna datorn. det var mycket enklare på jobb  Men gud vilken massa gulliga/roliga/häftiga gubbar man kan använda   


Ok. Då ser vi hur detta blev.


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards